Seger mot HK Bollebygd

Debut för våra fyra nyförvärv. Mattias Wighall, Rasmus Rådberg, Stefan Näsström & Pontus Frahm.

Vi fick idag besök av HK Bollebygd i en träningsmatch i Ugglum.

16 spelare var med så det blev lite huvudbry för coach Bengtsson, men det löste han galant som vanligt.

Matchen spelades 3 x 20 min. Efter första ”tjugan” var det helt jämt, 7-7. Andra tjugominutaren var även den jämn och efter 40 minuter var ställningen 16-16. Den sista delen av matchen gjordes 23 mål, fördelade på 14 för SHK och 9 för gästerna. Slutresultatet skrevs såldeles till 30-25 i hemmafavör.

Samtliga fyra nyförvärv gjorde idag fina debuter, vilket lovar gott inför seriestarten, 29 september.

Sävedalens HK – HK Bollebygd 30-25 (7-7, 16-16).
Joakim Olsson 4, Stefan Näsström 4, Johan Niva 4, Henric Olofsson 3, Anton Thorin 3, Joel Forsberg 3, Jan Lennartsson 3, Pontus Frahm 2, Nicholas Drakenhammar 2, Johan Tollbom 1, Rasmus Rådberg 1.

#kämpastringen